МСБ запрацював. Сезони реклами змінюються

Для тих, хто не знає: МСБ – це абревіатура малого та середнього бізнесу. Як про це вже писалося – це основні наші клієнти.

А ще саме МСБ найбільше постраждав від коронавірусу, вірніше, від драконівських карантинних заходів, які ввів уряд. Лише з 12 травня з’явилися перші ознаки світла в кінці тунелю, тобто, люди почали виходити на свої робочі місця. Але справжнє пожвавлення бізнесу відчулося лише в третій декаді травня. Клієнти почали цікавитися рекламою, в тому числі – й відеорекламою в транспорті. Але це майже на 100% було наслідком активних продажів, тобто, треба було телефонувати клієнтам і пропонувати свої послуги.

На початку червня пожвавлення стало активнішим, і як наслідок – інтерес клієнтів виріс до пасивних продажів, тобто, з’явилися перші вхідні дзвінкі та замовлення від клієнтів. Звичайно, рекламні бюджети клієнтів знекровлені карантином, тому торгуються навіть ті, хто цього раніше не робив.

Ще частина клієнтів очікують завершення карантину 22 червня. Ця дата виглядає такою собі точкою відліку для багатьох, хоча ситуація із коронавірусом залишається невизначеною.

На жаль, частина клієнтів, яка пов’язана із культурними заходами (цирк, театри) або спортом переносяться на осінь. Вони готові рекламуватися хоч зараз, але прямі заборони уряду ніхто не ризикує порушити.

Не відкрию таємниці, коли скажу, що у рекламного бізнесу, зокрема у сегменті відеореклами в транспорті, існує сезонність : підйоми весною (березень-квітень) і осінню-зимою (жовтень-грудень), а також спади зимою (січень-лютий), весною (травень) і літом (липень). Червень і вересень в залежності від року можуть бути «грошовитими» місяцями.

Звичайно, ця сезонність може коливатися, і травень може виявитися фінансово дуже благополучним, незважаючи на те, що ледь не півмісяця бізнес відпочиває. Але, коли глибше аналізувати, то ця випадковість стає зрозумілою – в травні йде оплата за попередній місяць.

Але це відбувалося до вірусного 2020 року. Прибутковий березень-квітень був споганений карантином. Але рекламуватися треба не лише в онлайн, адже більшість бізнесу здійснює продажі оффлайн. Тому, гроші, які не були витрачені під час жорсткого карантину, починають тратитися під час адаптивного. Відтак, усе літо може бути досить активним, включно із «застійним» липнем. Адже далеко не всі відпочиватимуть довго, оскільки весною грошей заробити не вдалося.

Звичайно, це ми не можемо стверджувати напевно. Адже бізнес у нашій країні, особливо МСБ, постійно живе в неспокійних умовах. Тому цю тему ми підсумуємо на початку осені.

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *