Чи закінчився зимовий сезон для бізнесу?

20190305_123629

Іван Данюк, директор ТОВ «Місто ТВМ»

Традиційно січень і лютий вважаються не дуже продуктивними з точки зору бізнесу сегменту BTС (business to clients). Сезонний спад також стосується і тих секторів BTB (business to business), який орієнтується на контракти з BTC.

Адже у грудні споживачі витрачають майже всі гроші на різдвяні та новорічні свята, тому наступні місяці занепокоєні не стільки новими покупками (навіть у кредит), скільки політикою «затягнутих пасків). І хоча 14 лютого (День святого Валентина) відбувається невелике пожвавлення купівельної активності, але на серйозний сплеск можна розраховувати лише при наближенні 8 березня.

А що можна сказати про сезонний зимовий спад у 2019 році?

Спілкування з бізнесменами показує наступну картину.

Цього року глибина сезонного спаду глибше, ніж за минулі роки. “Немає торгівлі взагалі”, ‑ так говорять під час виставок представники малого та середнього бізнесу в сфері роздрібної торгівлі різних регіонів України.

Непрості часи і для деяких промислових гігантів Запоріжжя. Так працівники одного з підприємств, яке ще донедавна було нашим постійним клієнтом (в напрямку пошуку персоналу), були на диво стривожені: “Ні, у нас немає набору кадрів. Гірше того – у нас відбувається скорочення”.

Але не варто закуповувати корвалол і валеріану величезними партіями.

Адже в місті відкривається низка магазинів, нотаріальних контор, мовних центрів, кавових точок та мереж ресторанів. А це значить, що серед бізнесменів переважають оптимістичні тенденції, тому саме вони стануть локомотивом весняного сезонного пожвавлення.

Звичайно, певна частина бізнесу щороку закривається. Це неминуче. Але, як мені здається, цієї весни переважають оптимісти.

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *